IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Da Half Life ai giochi in flash...

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IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi k » 21 gen 2011, 13:12

Il tanto atteso Storm of War della 1C cambia nome e diventa IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover, la cui uscita è stata annunciata ufficialmente per Marzo di quest'anno (ci credo poco!). Assieme alla dichiarazione è stato rilasciato un video, che pure non sembra evidenziare quelle enormi differenze da molti attese rispetto al gioco originale (del 2001 ma ancora il più giocato/apprezzato del genere). C'è anche da dire che non è ancora in versione definita e quindi chissà non cambi qualcosa.

Guarda il video su youtube

Estratto da: http://www.freewebs.com/heinkill/

It's the Cliffs of Dover

Oleg Maddox and 1C surprised Battle of Britain watchers with the announcement this week that Storm of War has been retitled Cliffs of Dover, and will be released Marh 25 2011.

1C Company and Ubisoft announced that IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (for PC) will take off in March 2011.


IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover is the latest instalment in the acclaimed IL-2 Sturmovik series from award-winning developer 1C: Maddox Games.

IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover takes place in 1940 during the pivotal aerial battle for the skies over Britain between the British, the German and the Italian air forces.
Key Features:

* New aircraft: incredibly detailed true-to-life modeling of aircraft systems based on thousands of hours of dedicated research. Every single aircraft component can be damaged for realistic and immensely satisfying results.
1. Flyable aircraft – Over a dozen famous and highly detailed English, German and Italian aircraft available, with all crew positions open to players. All flyable aircraft have been painstakingly researched, resulting in incredibly accurate cockpit interiors (including Spitfire, Hurricane, Messerschmitt and the Stuka).
2. Non-flyable aircraft – 13 AI controlled additional aircraft are also available to allow an even more accurate and immersive experience thanks to a varied aircraft.
* Immersive game modes:
1. Exciting Single-Player Campaign – The campaign thrusts the player into the middle of the battle. The player will join the British Air Force to fight the German forces and renegade pilots on his own side, or join the German Luftwaffe and take part in meticulously recreated historical battles.
2. Massive multiplayer – Customizable modes range from simple deathmatch-style free-for-alls to epic, ongoing 128 player battles that can last hours, days, weeks, or even longer.
3. Interactive training – Comprehensive interactive training for new players – fly a real WWII trainer plane with a computer controlled instructor through a series of training missions.

* Brand new setting – The battle will take place on a large area spanning London and southern England in the north, to Northern France and Belgium in the south. The huge map will contain thousands of historical cities, towns, roads, airfields, radar stations, ports, and industrial areas – all located exactly where they were in 1940.
* New 3D engine – Latest-gen graphics engine with DX10 and DX11 API support. Huge variety of photorealistic ground vehicles, buildings and other environmental elements recreate minute details of 1940s Europe.
* Customizable difficulty – dozens of realism options allow newcomers to the franchise to reduce the difficulty and focus on the fun while learning the ropes of being a pilot.


1C and Ubisoft also announced that IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover will be available in a special Collector’s Edition, along-side the standalone version.
This Collector’s Edition features the following collection of exclusive pilot material assets in a premium packaging:

* The Windows PC version of IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover
* A cloth pilot escape map showing The Battle of Britain strategic locations
* A replica of the Pilot’s Notes on the Spitfire I Aeroplane, provided to RAF pilots during The Battle of Britain and reprinted from the RAF Museum original document
* An in-depth 150-page ring binder pilot instructions
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi Gatto » 21 gen 2011, 14:24

Spettacolare, di sicuro vedrò a vederlo da te ;)
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi Cirunz » 21 gen 2011, 14:55

Gli scenari mi sembrano un pò più rifiniti ma nel complesso si, non si discosta molto, anche se non lo conoscessi vedendolo direi che è un gioco del 2001.
Ma pure prima si poteva giocare in 128 insieme? :O
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi k » 21 gen 2011, 15:21

C'è da dire che il cockpit è davvero spettacolare (considerate che è funzionante), rispetto al vecchio. Cmq alla fine la parte migliore di IL2 è sempre stato il modello di volo, di questo si dicevano gran cose, staremo a vedere!

x Cirunz: no, a 128 non ci sono mai arrivati!
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi Cirunz » 21 gen 2011, 15:56

Foss'anche una volta nella storia, ma una partita in multy a 128 giocatori su sto affare la devo vede, ad ogni costo @_@
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi k » 21 gen 2011, 16:32

Guarda, è sufficiente una partita in 32, per dirla in breve è una veloce danza di puntini sfreccianti, con l'importante dettaglio che uno o più di quei 31 puntini (generalmente aldifuori dal tuo campo visivo) sta puntando esattamente su di te. :roll:
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi Cirunz » 21 gen 2011, 17:50

Ma vuoi mettere una danza di 128 puntini sfreccianti? sono così tanti che non sono più puntini, più come un banco di pesci :D
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi k » 25 mar 2011, 13:54

In prossimità dell'uscita (per Steam il 31 di questo mese) ecco un video che illustra il motore del gioco. Protagonista è il Tiger Moth, che sarà l'aereo di addestramento del gioco (a quanto pare con doppi controlli!), con il quale come forse ricorderete noi renne abbiamo già avuto a che fare! :)
http://www.reincorp.it/forum2/viewtopic.php?f=4&t=942#p6349
http://reincorp.it/scambio/tigermoth.php

Guarda il video su youtube
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi Pamput » 25 mar 2011, 17:08

Notevole... ci vorrà l'intero cloud di amazon per farlo girare? Credo sia un assioma: gioco di aerei = ottimizzazione del codice ZERO.
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi Cirunz » 25 mar 2011, 17:55

Pamput ha scritto:Notevole... ci vorrà l'intero cloud di amazon per farlo girare? Credo sia un assioma: gioco di aerei = ottimizzazione del codice ZERO.


Beh IL2 non è mai stato eccessivamente pesante, francamente non penso che questo dirazzi :)
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi k » 25 mar 2011, 19:44

Eh, questo poi pare sarà peeeesantissimo (molti video usciti danno questa idea)!
Nei forum stanno tutti uscendo di testa per una mini-nota apparsa riguardo alla protezione anti-epilessia che pare rallenti il gioco. BTW è un gioco di una software house russa particolarmente maniacale (ehi, son 7 anni che ci lavorano) e pare che il livello di realismo fisico sia senza precedenti, con centinaia di location danni sull'aereo etc etc. Forse come per il primo il gioco girerà su PC "normali" 3-4 anni dopo l'uscita, se però consideriamo che il primo è ancora oggi (a 11 anni di distanza) il gioco di combattimento aereo più giocato online, è una cosa che gli si perdonerà facilmente! :)
Personalmente sto sbavando.

Cmq ecco i system requirements (ahah, beato chi ci crede):

OPERATING SYSTEM: Windows® 7 / Vista SP2 / Windows XP SP3
PROCESSOR: Pentium® Dual-Core 2.0GHz or Athlon™ X2 3800+ (Intel Core i5 2.66GHz or AMD Phenom II X4 2.6GHz recommended)
RAM: 2GB (4GB recommended)
VIDEO CARD: DirectX® 9.0c compliant, 512Mb Video Card (1GB DirectX® 10 recommended) - See supported List*
DIRECT X®: DirectX® 9.0c or DirectX® 10 (included on disc)
DVD-ROM DRIVE: 8X
SOUND CARD: DirectX 9.0c compatible
HARD DISK: 10GB
PERIPHERALS: Mouse, keyboard (joystick with throttle and rudder control recommended)
MULTIPLAY: Broadband connection with 128 kbps upstream or faster

*SUPPORTED VIDEO CARDS AT TIME OF RELEASE:
ATI® 4850/4870/5830/5850/5770/5870/6870/6950/6970
NVidia®: 8800/9800/250/260/275/285/460/465/470/480
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi Pamput » 25 mar 2011, 22:33

k ha scritto:OPERATING SYSTEM: Windows® 7 / Vista SP2 / Windows XP SP3
PROCESSOR: Pentium® Dual-Core 2.0GHz or Athlon™ X2 3800+ (Intel Core i5 2.66GHz or AMD Phenom II X4 2.6GHz recommended)
RAM: 2GB (4GB recommended)
VIDEO CARD: DirectX® 9.0c compliant, 512Mb Video Card (1GB DirectX® 10 recommended) - See supported List*
DIRECT X®: DirectX® 9.0c or DirectX® 10 (included on disc)
DVD-ROM DRIVE: 8X
SOUND CARD: DirectX 9.0c compatible
HARD DISK: 10GB
PERIPHERALS: Mouse, keyboard (joystick with throttle and rudder control recommended)
MULTIPLAY: Broadband connection with 128 kbps upstream or faster

*SUPPORTED VIDEO CARDS AT TIME OF RELEASE:
ATI® 4850/4870/5830/5850/5770/5870/6870/6950/6970
NVidia®: 8800/9800/250/260/275/285/460/465/470/480


Si vabbé... questo nel mondo delle fate, maghi e unicorni ricchioni... Già il solo gestire le nuvole come appaiono nel video ci vorrà un casino... figurasi una volta aggiunti: danni, fisica balistica, vento, ecc... Ci si vede tra un 5 anni và!
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi k » 28 mar 2011, 12:07

L'amara verità: :o
Guarda il video su youtube

IL2: CLiff over dover: Maximum quality settings 1920x1200 (resized in video to 1080x720)
Intel I7 950
12Gb RAM DDR3 Triple channel
Gigabyte GTX560
OCZ? Vertex 2 120Gb
Windows 7 64bits ultimate

L'è vero che è a 1920x1200 ma... scatta!
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi Cirunz » 28 mar 2011, 14:57

Beh se devo dire io lo giocherei benissimo pure a 1024...

Ma passa attraverso un albero :O
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Re: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Messaggiodi Pamput » 28 mar 2011, 15:09

K ha scritto:12Gb RAM DDR3 Triple channel


Ahahahahahahaha.... che simpatici.
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